A gyermek számára a felnőtt minta, ezért nem mindegy, hogy tanára hogyan “használja” saját testét (görnyedten ül, felhúzza a vállait, tördeli a kezeit, derűsen vagy ráncolt homlokkal figyel).
Segítséget nyújtunk a gyermekekkel hivatásszerűen foglalkozók számára, a tudatos testhasználat elsajátításához. A tanárokat, oktatókat megtanítjuk arra, hogy hogyan tudják felismerni a testükben jelentkező felesleges izomfeszüléseket és arra, hogy képesek legyenek elengedni azokat. Az Alexander-technika gyakorlati alkalmazása testi és lelki összeszedettséget, tudatosságot eredményez, melyre tanárnak és diáknak egyaránt szüksége van.
A pedagógus a gyermek testtartásában megnyilvánuló apró jelekből könnyen következtethet arra, hogy szorong, fárad, vagy lankad a figyelme. Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a gyermekekkel foglalkozók megismerjék az Alexander módszer verbális és manuális eszközeit, melyek mindennapi munkájukat segítik. Meggyőződésünk, hogy attitűdváltás szükséges, és lehetséges: a “mit tanítok” és a “hogyan tanítok” együtt teszik eredményessé az iskolai munkát. A módszer ismerete, gyakorlati alkalmazása a prevenciót szolgálja oly módon, hogy a tudatos testhasználat segítségével elkerülhetővé válik a gyermekek optimális fizikai fejlődését akadályozó testtartáshibák kialakulása. A tudatos kontrollnak a stresszhelyzetek kezelésében, feloldásában is fontos szerepe van.